erasmus Βιώσιμη ανάπτυξη-περιβάλλον και Ευρωπαϊκή ταυτότητα

Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας

Επιμορφωτικό ταξίδι εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Μακρυχωρίου με το πρόγραμμα ErasmusKA1

Στο Ελσίνκι της μακρινής Φινλανδίας ταξίδεψαν ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Μακρυχωρίου κ. Τζιόλης Δημήτριος και η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας κ. Λάλου Μαρία, προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό σεμινάριο, στο πλαίσιο εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122, του ΙΚΥ. Το θέμα του σεμιναρίου ήταν ” ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ”.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 15 συμμετέχοντες από 7 χώρες της Ευρώπης. Το πρόγραμμα περιελάμβανε γνωριμία με το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, τη βαρύτητα που δίνουν στη σχέση που πρέπει να έχει ο μαθητής αλλά και η κοινωνία με το περιβάλλον, την συνύπαρξη με τα στοιχεία της φύσης (νερό, αέρας, θάλασσα, δάση, πανίδα, χλωρίδα, χιόνι) και πώς όλα αυτά επιδρούν θετικά στην παιδική αλλά και στην ενήλικη ζωή. Τα σχολεία στην Φινλανδία λειτουργούν, υπό την αιγίδα των τοπικών αρχών αλλά τη διαχείριση έχει η σχολική μονάδα που αποφασίζει για τα μαθήματα, την οργάνωση και διοίκηση τους και διαμορφώνουν το πρόγραμμα σπουδών τους με βάση τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τις δεξιότητες των μαθητών. Τα σχολεία δεν ήταν κλειδωμένα, τα προαύλια είχαν αθλητικές εγκαταστάσεις και σύγχρονες παιδικές χαρές. Την τελευταία μέρα  παρουσιάστηκαν οι εργασίες όλων των ομάδων.

Επιστρέψαμε έχοντας αποκομίσει γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και έχοντας στο μυαλό μας και στην καρδιά μας μια χώρα περίεργα μυστήρια, γεμάτη αντιθέσεις. Η συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό σχέδιο και η παρουσίαση όλων όσων είδαμε στους μαθητές και τους συναδέλφους, αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και λήψη αποφάσεων για το ποιά από αυτά μπορούν και θα εφαρμοστούν στο σχολείο μας

εναρξη προγράμματοσ

Το Δημοτικό Σχολείο Μακρυχωρίου με χαρά σας ανακοινώνει ότι για πρώτη φορά πρόκειται να συμμετάσχει σε πρόγραμμα Erasmus+ κινητικότητας των εκπαιδευτικών του. Το εγκεκριμένο από το Ι.Κ.Υ. πρόγραμμα ΚΑ1 (2022-2024) με τίτλο «Βιώσιμη ανάπτυξη-περιβάλλον και Ευρωπαϊκή ταυτότητα», στα αγγλικά: «Sustainable development-environment and European identity», αφορά το σχολείο μας και εκπαιδευτικούς φορείς από τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Φινλανδία. Το project αυτό θα μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, να υιοθετήσουν μια διαθεματική προσέγγιση ώστε τόσο οι μαθητές μας όσο και η ευρύτερη τοπική κοινότητα να ενημερωθούν για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι μαθητές μας αναμένεται να μπορούν να δουλέψουν πάνω στα εξής projects:

– στην ανάγκη δημιουργίας ενός φιλικού προς το περιβάλλον σχολείου με την υιοθέτηση καλών πρακτικών, όπως η δημιουργία λαχανόκηπου με ενδημικά φυτά και η διατήρηση του πράσινου στον πρόσφατα ανακαινισμένο προαύλιο χώρο της αυλής.

– στην υιοθέτηση στρατηγικών για την προώθηση των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως η ανακύκλωση αλλά και η μείωση της σπατάλης σε ενέργεια και τρόφιμα.

– στην ανάγκη προώθησης των αρχών της βιωσιμότητας στην σχολική και την ευρύτερη τοπική κοινότητα βοηθώντας τους μαθητές μας και τους κατοίκους της περιοχής να επιτύχουν στόχους, όπως η ανάδειξη της τοπικής αγροτικής κουλτούρας και της προστασίας του περιβάλλοντος, όπως ο Πηνειός ποταμός και τα δάση της περιοχής.

-στην ανάδειξη των κοινωνικο-οικονομικών και πολιτικών επιπτώσεων της σπατάλης φυσικών πόρων και αλλοίωσης του περιβάλλοντος, τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το παραγόμενο προϊόν θα είναι διαθέσιμο, τόσο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας όσο και σε τοπικούς φορείς όπου θα το παραδώσουμε.

Περιμένουμε με ανυπομονησία να συμμετέχουμε στα επιμορφωτικά προγράμματα, βέβαιοι πως μόνο κέρδος μπορούν να έχουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και κατ΄ επέκταση οι μαθητές μας και η τοπική κοινωνία από μια τόσο ενδιαφέρουσα εμπειρία!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *