




Την Παρασκευή 2 Μαΐου οι μαθήτριες και οι μαθητές του Δ. Σχ Μακρυχωρίου συνάντησαν ένα
ξεχωριστό ήρωα, το Νεραιδένιο σε μια ξεχωριστή εκδήλωση που συντόνισε η αγαπημένη μας ψυχολόγος και συγγραφέας κυρία Βάσια Μακρυδάκη.
Η δράση χωρίστηκε σε δύο μέρη: στην πρώτη συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ και Δ’
Δημοτικού, ενώ στη δεύτερη οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και Στ’ τάξης. Η συγγραφέας προσέγγισε τους μικρούς αναγνώστες με τρόπο άμεσο, δημιουργικό και παιγνιώδη, κερδίζοντας από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον τους.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια βιωματική δραστηριότητα γνωριμίας, ένα παιχνίδι εμψύχωσης και
ενεργοποίησης, όπου τα παιδιά κάθονταν σε καρέκλες σχηματίζοντας κύκλο, με ένα παιδί να στέκεται
στο κέντρο. Το παιδί αυτό έδινε ένα χαρακτηριστικό (π.χ. «Να σηκωθούν όσοι έχουν αδέλφια»),
προκαλώντας ανακατατάξεις και γέλια, δημιουργώντας μια ζεστή και συνεργατική ατμόσφαιρα.
Ακολούθησε η παρουσίαση του βιβλίου μέσα από αφήγηση, διάλογο και διαδραστικές ερωτήσεις που
έδωσαν στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν, να μοιραστούν σκέψεις και να συνδεθούν με τα νοήματα της ιστορίας. Το βιβλίο, με τη μαγική του ατμόσφαιρα και τους φανταστικούς του ήρωες, αποτέλεσε αφορμή για πλούσιο προβληματισμό γύρω από την αποδοχή, τη διαφορετικότητα και τη δύναμη της φιλίας.
Στην πρώτη παρουσίαση, η κ. Μακρυδάκη αφηγήθηκε την ιστορία ζωντανά, ενώ οι μαθητές
δραματοποίησαν την αφήγηση αναλαμβάνοντας ρόλους των ηρώων υπό την καθοδήγησή της. Μέσα από απλές κινήσεις, εκφράσεις και φωνές, τα παιδιά «ζωντάνεψαν» τη φανταστική χώρα των Ξωτικών
γιγάντων, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα.
Στη δεύτερη παρουσίαση, οι μεγαλύτεροι μαθητές ανέλαβαν έναν πιο ενεργό και ερμηνευτικό ρόλο.
Χωρισμένοι σε ομάδες, διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο και κλήθηκαν να τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους με τον δικό τους τρόπο – σαν μικροί “influencers” που προτείνουν ένα αγαπημένο βιβλίο στο κοινό τους. Το αποτέλεσμα ήταν γεμάτο φαντασία, χιούμορ και προσωπικό ύφος, αποδεικνύοντας τη δύναμη της δημιουργικής ανάγνωσης.
Η παρουσίαση άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, προσφέροντας μια
μοναδική εμπειρία φιλαναγνωσίας, συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής. Όπως είπε χαρακτηριστικά
ένας μαθητής της Γ’ τάξης: «Ήταν σαν να μπήκαμε εμείς στην ιστορία και μετά να την ξαναφτιάξαμε με δικό μας τρόπο!»
